JellyPages.com
Blogger Widgets Blogspot Tutorial
Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Khamis, 12 Jun 2014

ibu ? ummi ? mama ? mommy ? emak ? apa bezanya?

ibu....tanpa ada sebarang rintihan yang kedengaran walaupun letih seharian bekerja di rumah......

kadang2 kita x perasan pon yg emak kite ni buat kerja separuh nyawa.... yang kite tau..... mak!! nak tu... mak!! ni mana mak?.......

anak2 kadang2 x mengerti sampai la dia merasakan kepenatan itu sendiri.......

aku sebagai mahasiswi ..... tunggu cuti sem baru balik..... dan hari ini...aku gantikan tempat mom aku buat kerja2 rumah yang bg aku, aku juz buat 60 % dpd apa yang biasa mom buat....

MashaAllah .......mak....kuat nya mak menempuhi hari2 bekerja macam ni.....

BASUH BAJU
SAPU SAMPAH
MOP LANTAI
MASAK
BERSIHKAN HABUK
SIDAI AND ANGKAT KAIN......

yoy baru buat benda2 tu tapi rasa nak tercabut kaki ni ha....mom lagi kuat...tanpa rehat......maklum la bila family dah duduk ramai sikit ni......hmmm....kesian sangat kat mom.........

Tapi waktu bekerja di dapur dengan mom..... yoy cuba buat dy ketawa...tersenyum..... sambil2 gurau dengan dy walau dengar dy mengeluh kepenatan even yoy tau semua kerja yg dia buat sepenuh hati  dy taburkn rasa keikhlasan tu......


ni ha nak pesan nye kita ni anak2 lebih2 lagi yang belajar luar tu kalau ada masa balik kampung tu tolong la apa yang mampu...baru la parents rasa terhibur...xd la mcm "ada ke xd ke, sama aje" ...

sambil2 persiapkan diri ni ha...kawen nak...wat kerja xmau.......ops.... hehe......

lau ada masa2 free duduk la borak2 gn parents......urutkan dy ke....pasti dy happy :) .....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan